Efficiënt personeelsbeheer door middel van een geavanceerd registratiesysteem in het sociaal domein

We zitten in een fantastische periode waarin we flink groeien en we kunnen extra handjes gebruiken. Dat gaf ons het idee voor dit blog. Want, al filosoferend over ons eigen team, realiseren we ons dat werken met een geavanceerd registratiesysteem als Hello’s onze klanten uren oplevert. Kort gezegd: je krijgt meer gedaan in dezelfde tijd.

Voor degenen die Hello’s nog niet kennen: wij hebben een registratie- en rapportagesysteem ontwikkeld voor organisaties in het sociaal en publiek domein. Een systeem dat uniek is in Nederland, omdat we gebruiksvriendelijkheid op een bijzondere manier combineren met alle functionaliteiten die er voor jouw organisatie toe doen. Onze visie: wij maken registratie makkelijker, beter, leuker én speciaal voor jou!

Een van onze uitgangspunten is dat het in het sociaal domein van cruciaal belang is efficiënt met personeelsmiddelen om te gaan terwijl de kwaliteit van dienstverlening aan cliënten gehandhaafd blijft. Kosten besparen en tegelijkertijd de operationele processen optimaliseren. Hoe werkt dat dan?

Allereerst helpt een geavanceerd registratiesysteem bij het verminderen van administratieve taken. Medewerkers registreren en beheren efficiënt de gegevens van cliënten en dit betekent minder tijd voor het handmatig invullen van formulieren, het bijhouden van papieren dossiers en het verwerken van administratieve taken.

 

Ten tweede een beter inzicht in de werklast en capaciteitsplanning. Het systeem levert data over de caseload van medewerkers, maar ook van teams. Op basis van deze gegevens kunnen er weloverwogen beslissingen genomen worden over o.a. de verdeling van de werklast. Dit optimaliseert uiteraard de personeelsplanning en werkt preventief om overbelasting te voorkomen.

 

Een derde aspect is een verbeterd rapportageproces. Het systeem genereert automatisch rapportages en presenteert de uitkomsten in een aantrekkelijk dashboard. Er is geen tijd nodig is om handmatige rapportages te maken. Bovendien bieden de rapportages inzicht in effectiviteit van de geboden diensten, waardoor er proactief gehandeld wordt bij knelpunten.

 

Tot slot kan een geavanceerd registratiesysteem bijdragen aan een verbeterde samenwerking en communicatie tussen verschillende teams binnen de organisatie. Het systeem deelt informatie in real-time waardoor de communicatielijnen verkort wordt en de reactietijd versneld. Dit bevordert een prettige samenwerking tussen teams, elimineert dubbel werk en voorkomt miscommunicatie.

Kortom, een goed registratiesysteem vermindert administratieve taken, optimaliseert de personeelsplanning, verbetert het rapportageproces en bevordert de samenwerking. Tenslotte willen we toch ook even aanstippen dat rapportage en registratie vaak als een saaie en tijdrovende klus wordt gezien. Daar hebben wij namelijk een hele verrassende draai aan weten te geven.

Ben je benieuwd wat een makkelijker, beter en leuker registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo of gewoon een goed gesprek.

 

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper