Hello's nieuws en actualiteiten

Wij houden je op de hoogte van nieuws rond Hello's, maar geven je ook updates over nieuws uit onze branche. Lees hier over trainingen, events, ons nieuws en inspirerende blogs.

In het zonnetje: Angela van Roon van Sociaal Team Gouda

Voor de rubriek In Het Zonnetje interviewden wij Angela van Roon van Sociaal Team Gouda. Het Sociaal Team is overgestapt op Hello’s Next Gen. Omdat we nieuwsgierig zijn naar hun bevindingen stelden we Angela 5 vragen. Het werd een interessant gesprek.

Wil je jezelf even voorstellen?

Ik ben Angela van Roon, kwaliteitsadviseur bij Sociaal Team Gouda. Sociaal Team Gouda is een coöperatie welke is samengesteld vanuit verschillende moederorganisaties. Elke organisatie draagt bij vanuit eigen expertise. Wij leveren basiszorg op alle vlakken van het dagelijks leven. Het kan gaan over relatie en scheiden, inkomen, basis jeugdzorg, mantelzorg etc. We stimuleren cliënten om zelf de regie te pakken en willen voorkomen dat maatwerk zorg nodig is.

Waarom kozen jullie voor een CRM systeem?

Onze medewerkers werken specifiek voor Sociaal Team Gouda. Ze komen wel vanuit een andere moederorganisatie maar ze leveren daar geen werk dus we zijn wel echt een Sociaal Team-team. En daarmee is een eigen CRM systeem ook passend. We bestaan uit drie gebiedsteams binnen Gouda, waar de uitdaging ligt dat we verschillende expertises hebben die met elkaar willen samenwerken, Gouda-breed. Maar we hebben ook de gebiedsteams Noord, Oost en West waarbinnen de verschillende expertises gemixt met elkaar werken. Dus op het gebied van Noord, Oost en West willen ze samenwerken maar ook overstijgend, met de eigen expertise. Daar kan Hello’s met de rollen en rechten goed op inspelen.

Heb je een voorbeeld van een specifieke uitdaging?

Ja, we hebben de expertise Sociaal Raadslieden. In elk team, dus in Noord, Oost en West, zit een raadsman, en zij willen met andere disciplines binnen hun eigen team samen kunnen werken. Dat zijn bijvoorbeeld licht langdurige ondersteuners, sociaal werkers volwassenen,  sociaal werkers jeugd en Jeugd ggz-ers. Maar ze willen ook met de Sociaal Raadslieden van het andere team kunnen samenwerken en Gouda breed een verdeling kunnen doen, indien nodig.

We hadden een CRM systeem maar dat was niet flexibel en best wel complex waardoor we de keuze hebben gemaakt om eens te kijken wat er nog meer is. Want een complexe registratie, dat is natuurlijk niet iets waar de medewerkers om staan te springen. Je wilt het zo kunnen inrichten dat het niet als een last voelt maar echt ondersteunend is, en met Hello’s kan dat.

Waarom is Hello’s geschikt voor dit team?

Tijdens de demo zagen we al snel dat het heel flexibel is. Je kunt er echt alles mee bouwen. Omdat je zo precies kunt bouwen kun je bijvoorbeeld een differentiatie aanmaken in de verschillende TYPE trajecten. Dus als jeugd nog wel vraagt om een BSN dan maken we daar het veld bij. Maar voor de volwassen cliënten mogen we dat niet vastleggen dus dan wil ik dat veld ook helemaal niet zien. Je krijgt anders van die rare instructies als: ”Je ziet het wel maar je mag het niet invullen.” Dat is zo fijn, het is echt maatwerk.

Hoe was het om van het bestaande systeem over te stappen op Hello’s?

Wij hebben dat eigenlijk verbazend positief ervaren. Mogelijk ook omdat we met het inrichten de wijkteam collega’s betrokken hebben. We hebben een oproep gedaan aan onze medewerkers om mee te kijken, mee te testen en mee te denken. Hier hadden onze superusers ook een grote rol in. We hadden op 7 maart de training voor alle collega’s, die Monica van Hello’s heel leuk had gegeven. Vanaf dat moment zijn we ook meteen live gegaan. De superusers hadden elk in hun eigen team een inloop gecreëerd voor ondersteuning aan de collega’s. Voor de collega’s, die niet bij de training konden zijn, hadden we een extra training geregeld. Zij waren ondertussen wel in Hello’s aan de slag gegaan, want we waren live. Zij vroegen mij: “Moet ik daar eigenlijk wel heen, want ik snap het nu al?” Zo simpel is het.

De begeleiding en ondersteuning vanuit Hello’s is heel fijn. Als ik ergens mee zit dan is het een kwestie van een appje, een belletje of een mailtje. Ze staan altijd voor ons klaar.

We gaan binnenkort ook de hele dashboarding nog samen met Hello’s inrichten. Hier wordt ik blij van want dit gaat mij uiteindelijk veel tijd besparen. De management informatie is dan direct beschikbaar!

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Vraag hier onze brochure aan