Je kunt je verbeteren als je weet waar je staat

Bij Hello’s besteden wij veel aandacht aan effectmetingen: het meten van de situatie vooraf en de situatie achteraf. Er bestaat een grote variatie aan effectmetingen, denk aan onder andere de meting Positieve Gezondheid, de Zelfredzaamheidsmatrix en de Participatieladder.

Om effectmetingen doeltreffend in ons systeem op te nemen beginnen we, als wij bij een klant aan tafel zitten, met ‘het eind in gedachten’. Wat wil deze organisatie bereiken? We merken dat er in het sociaal en publiek domein vaak intuïtief wordt gewerkt. Er gebeuren goede dingen op onbewust niveau. Wij ondersteunen graag met de bewustwording in dit proces: wat is de missie van deze organisatie? Waar voelt men zich verantwoordelijk voor? Wij zitten overigens hiervoor niet alleen met het management aan tafel, maar zijn juist ook graag in gesprek met de teams. Zij beschikken over onmisbare informatie.

De gesprekken met organisaties leveren informatie over het op maat inrichten van de effectmetingen in het registratiesysteem. Niemand is tenslotte standaard. Onze boodschap is: als je weet wat je wilt verbeteren dan weet je wat je moet meten, en dat meten heeft positieve gevolgen op alle lagen binnen de organisatie: uitvoerend, client en management.

Op uitvoerend niveau krijgt men meer informatie over de exacte hulpvraag. Vanzelfsprekend is het enorm ondersteunend als de welzijnsprofessional of vrijwilliger kan vertrouwen op de metingen, met trots kan terugkijken op mooie resultaten. Maar er is meer dan het meten van de positieve ontwikkelingen want wat de resultaten ook zijn, er is altijd die geruststellende controle over wat er in de afgelopen tijd is gedaan. Iedereen houdt de eigen regie.

Wat wij verrassend vinden zijn positieve gevolgen op clientniveau. De hulpvrager weet na een half jaar zelf vaak niet meer precies hoe diep het probleem geworteld zat. Als een client merkt dat hij/zij positiever in het leven staat dan is het motiverend als, middels een paar eenvoudige vragen, een aantoonbare verbetering wordt geconstateerd ten opzichte van het startpunt.

En tenslotte, op managementniveau helpt een effectmeting met het zeker stellen van de financiële positie van de welzijnsorganisatie. Organisaties staan onder druk omdat gemeentes willen weten wat men heeft bereikt. Een organisatie kan dan wel met aantallen komen maar dat betekent niet dat de gemeente inzicht heeft in de uitwerking er van. Met een goede effectmeting wordt de gemeente en zelfs de gemeentelijke beleidsadviseur, van informatie voorzien. Daardoor kan hij/zij richting bepalen in het lokale beleid. Beleid dat overigens door het hele jaar heen getoetst kan worden aan de steeds weer actuele cijfers.

Er zitten zo veel voordelen aan het werken met effectmetingen dat wij eigenlijk niet begrijpen waarom het niet door elke organisatie wordt gedaan. We vernemen soms dat medewerkers denken dat het meer tijd kost. Het tegendeel is waar. Het bespaart tijd omdat je minder registreert in plaats van meer. Daarbij werk je veel efficiënter. Geen notitie verdwijnt in het geheel. Daarnaast vernemen we ook wel eens dat men bang is dat het ingewikkeld  is. Maar ook dat is niet waar. We leveren juist een systeem dat registratie gemakkelijker maakt.

Bij Hello’s zorgen we er voor dat iedereen in de organisatie weet wat zijn of haar bijdrage is aan het geluk van de individuele hulpvrager. Want zorgen voor geluk, dat doen onze klanten allemaal!

Benieuwd wat een makkelijk en leuk registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo. En vraag ons gratis whitepaper aan, dan krijg je meteen een handige checklist waaraan een goed registratiesysteem moet voldoen.

 

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper