In het zonnetje: vrijwilligerscoördinator bij de OproepCentrale


Mara den Teuling werkt als vrijwilligerscoördinator bij de OproepCentrale. Samen met drie andere coördinatoren probeert zij een goede match te maken tussen cliënten en vrijwilligers in de thuissituatie in Vlaardingen, Schiedam, Maassluis en Spijkenisse. Mara doet dit voornamelijk voor de stad Vlaardingen. Daarnaast organiseren de coördinatoren scholingen, gezellige bijeenkomsten en uitjes voor vrijwilligers en steken veel tijd in het onderhouden van contacten met hun netwerk.

Wat houd je werk precies in?
‘Wij matchen onze cliënten met vrijwilligers. In een persoonlijk gesprek spreken wij met clienten en vrijwilligers door wat hun wensen en mogelijkheden zijn. In dat gesprek kijken wij bijvoorbeeld naar overeenkomsten zoals hobby’s en gedeelde interesses. Wij hebben ons werk goed gedaan als er een leuke match is en er een mooie band onstaat. Wij blijven daarom ook na het matchen in contact met de vrijwilliger en de cliënt om te kijken hoe het gaat. Onze vrijwilligers zijn trouwens echt maatjes. Het gaat echt om het geven van aandacht, samen een wandeling maken of iets leuks ondernemen.’

Hoe ben je in deze functie terechtgekomen?
‘Ik werk sinds januari een jaar bij de OproepCentrale. Ik heb voorheen in de zorgsector gewerkt maar ben er een paar jaar tussenuit geweest. Toch bleef de zorg mij trekken. Toen ik deze vacature voorbij zag komen twijfelde ik geen moment. Ik heb meteen gereageerd en ben blij dat ik het geworden ben!’

Wat vind je het leukste aan je werk?
‘Het geeft enorm veel voldoening als er een match gemaakt is!’

Wat is je grootste wens?
‘Ik hoop dat ik dit werk nog heel lang mag doen. Mijn grootste wens is dat meer vrijwilligers zich aanmelden, er is namelijk een enorm tekort. Dat geldt niet alleen voor ons, ik hoor die geluiden ook bij andere organisaties die met vrijwilligers werken. Ik denk dat mensen denken dat het veel tijd kost. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn! Met één of twee uurtjes in de week kun je als vrijwilliger al veel betekenen!’

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper