Hello's nieuws en actualiteiten

Wij houden je op de hoogte van nieuws rond Hello's, maar geven je ook updates over nieuws uit onze branche. Lees hier over trainingen, events, ons nieuws en inspirerende blogs.

In het Zonnetje: Hannie Nijkamp van ViaVie Welzijn

Een boeiend gesprek met Hannie Nijkamp



Citaat:
“Wij hebben natuurlijk ook gezocht naar andere systemen die voor onze organisatie goed waren maar dan kom je heel vaak in zorgsystemen terecht. Welzijn is toch echt anders en daarom hebben we voor Hello’s gekozen.”

 

Wij spreken met Hannie Nijkamp voor de rubriek “In het Zonnetje”. Hannie is coördinator Via Vorsa en Taalpunt.


Hannie vertelt:
"ViaVie Welzijn is een welzijnsorganisatie in de gemeente Rijssen-Holten. We zijn een brede welzijnsorganisatie waar veel verschillende onderdelen onder vallen. Momenteel werken we met 26 collega's. We zijn sterk gegroeid in de afgelopen jaren, en bijna iedereen heeft zijn eigen specialiteit of werkt aan een specifiek onderdeel. Het is een enthousiast team waarin iedereen hard samenwerkt om doelen te bereiken. Het is een geweldige organisatie waar we veel plezier hebben in ons werk. En ondertussen werk ik hier al bijna 22 jaar.


Ik ben samen met een collega verantwoordelijk voor Via Vorsa, het Vrijwilligers Servicepunt van de gemeente Rijssen-Holten. Via Vorsa staat voor vrijwilligers en organisaties die midden in de samenleving staan. Daarnaast ben ik coördinator van het Taalpunt in de gemeente Rijssen-Holten. Het Taalpunt is er voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven in de Nederlandse taal. En voor mensen die beter Nederlands willen leren spreken. Wij helpen hen, met vrijwilligers, hun taalvaardigheden te verbeteren."

 

Vraag: Hoe ervaar je het werken met Hello's?
Hannie: "Voor Via Vorsa maken we gebruik van de Vacaturebank van Hello's, inclusief de bijbehorende registratiefunctionaliteiten. Voor onze eigen organisatie gebruiken we het registratiesysteem van Hello's Online. We maken dus gebruik van beide diensten.


We zijn erg tevreden. In 2020 zijn we met het systeem begonnen en in het begin was het even wennen. Het zoeken en invoeren van gegevens was aanvankelijk een uitdaging, vooral omdat we prestatieafspraken met de gemeente hebben en specifieke resultaten moeten rapporteren. Maar Hello's is intuïtief en zelfs collega's die minder digitaal vaardig zijn, konden er al snel mee overweg. We zijn vooral blij met de mogelijkheid om gegevens aan de achterkant aan te passen en de flexibiliteit van het systeem. Dit in tegenstelling tot ons vorige systeem, waar we niets zelf konden aanpassen en altijd de klantenservice moesten benaderen."

Vraag: Wat waren jullie procedures voor 2020?
Hannie: "Voor 2020 werkten we met een ander systeem waarbij we veel handmatige handelingen moesten verrichten om duidelijke resultaten te krijgen. Dit was tijdrovend en foutgevoelig. Bovendien konden we in dat systeem niet buiten de deur inloggen, wat beperkend was. Hello's heeft echt een enorme verbetering voor ons betekend."

Vraag: Hoe bevalt het om je eigen prestatierapporten te kunnen genereren?
Hannie: "Het werkt goed, maar je moet wel goed nadenken over wat je wilt invoeren en rapporteren. We moeten ons afvragen wat de gemeente, en wij zelf, wil weten en welke gegevens we moeten vastleggen om dat te bereiken. Als je dat goed doordenkt, kun je met één druk op de knop de resultaten genereren, die vervolgens te zien zijn in een persoonlijk of teamdashboard. We besteden best veel tijd aan het invoeren van alle gegevens maar dat is het wel waard. Want als het moment komt om de resultaten aan de gemeente over te dragen, is het slechts een kwestie van een paar klikken.

Vraag: Wat is jouw favoriete onderdeel van Hello's?
Hannie: "Mijn favoriet is toch wel Via Vorsa, waar we onze eigen website beheren en kunnen aanpassen. Artikelen plaatsen is heel erg handig. We kunnen binnen enkele minuten een verhaal van een vrijwilliger of een actueel bericht plaatsen en het staat direct op de site."

Vraag: Is er nog iets wat je graag wilt delen?
Hannie: "We zijn aangesloten bij een regionaal verband, en als ze vragen welk systeem we gebruiken, zeg ik altijd enthousiast dat we Hello's gebruiken. Dat zegt eigenlijk genoeg. We zijn erg tevreden met de manier waarop Hello's werkt en met de ondersteuning die we krijgen."

Hannie Nijkamp (midden)

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Vraag hier onze brochure aan