Data-driven werken in zorg en welzijn: een nieuw tijdperk

Bij Hello’s zijn wij fan van data, dat spreekt voor zich. Als ontwikkelaar van een high tech registratiesysteem (dat wel heel eenvoudig en fijn werkt) vinden we bepaalde ontwikkelingen zeer vanzelfsprekend. De term ‘data-driven werken’ bijvoorbeeld is voor ons niet zomaar een uitdrukking, maar een essentieel onderdeel in het efficiënter en beter werken. Ook in het sociaal en publieke domein.

Data-driven verwijst naar een aanpak waarbij beslissingen en acties worden gebaseerd op gegevens, feiten en analyses in plaats van op intuïtie of ervaring. Deze benadering houdt in dat organisaties informatie verzamelen, verwerken en interpreteren om inzichten te krijgen die helpen bij het nemen van beslissingen en het aansturen van activiteiten.

In het maatschappelijk middenveld is dit van cruciaal belang. Er wordt immers gewerkt aan  het geluk van onze medemens en wat is er relevanter dan dat? Het gebruiken van data, ofwel geregistreerde informatie, als bron om beslissingen te nemen heeft een aantal voordelen.

  1. Data als katalysator voor besluitvorming

Door het verzamelen en analyseren van diverse gegevens, zoals cliëntinformatie en behandelingseffectiviteit, beschikken organisaties op elk moment over een compleet dossier. Dit leidt tot meer gepersonaliseerde behandelingen, snellere diagnoses en een optimale toewijzing van middelen.

  1. Preventie en voorspellingen

Maar het gebruik van data gaat verder dan reactieve zorg; het stelt de organisatie in staat om proactief te handelen. Door het analyseren van historische gegevens kunnen trends worden geïdentificeerd, waardoor op de toekomst kan worden geanticipeerd. Dit opent de deur naar preventieve maatregelen.

  1. Efficiëntie en middelenbeheer

Door de analyse van operationele processen kunnen inefficiënties worden geïdentificeerd en aangepakt. Dit resulteert niet alleen in kostenbesparingen, maar ook in een verhoogde klanttevredenheid door geoptimaliseerde procedures.

Er zijn niet alleen voordelen. Uiteraard kent de data-driven werkwijze  ook uitdagingen. Een van de belangrijkste is het creëren van een cultuur van data geletterdheid. Medewerkers moeten worden opgeleid om gegevens nauwkeurig te registreren, te begrijpen, te analyseren en te interpreteren. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat is iets wat wij bij Hello’s helemaal begrijpen.

Om die reden hebben we ons systeem volledig geoptimaliseerd voor gebruiksgemak. Fouten maken is vrijwel uitgesloten, aangezien elke stap intuïtief op de vorige volgt. Bovendien hebben we de flexibiliteit om alle onderdelen aan te passen naar de taal en afbeeldingen die gangbaar zijn binnen jouw organisatie. En uiteraard voorzien we in een grondige training en begeleiding van onze klanten, ondanks de eenvoud en toegankelijkheid van het systeem.

Hello’s is van mening dat data-driven werken een nieuw tijdperk markeert waarin beslissingen worden gestuurd door feiten en analyses in plaats van aannames. Deze benaderingswijze heeft het potentieel om de efficiëntie, kwaliteit en effectiviteit in het sociaal en publieke domein drastisch te verbeteren. Het is onze opdracht om die techniek zo toegankelijk te maken dat teams met gemak en vooral met plezier registreren.

Hello’s is een registratiesysteem specifiek voor organisaties in het sociaal en publieke domein. Onze missie is registratie en rapportage makkelijker, beter én leuker maken! Dat doen wij met veel toewijding, omdat onze klanten een grote bijdrage leveren aan het geluk en welzijn van duizenden mensen in Nederland.

Benieuwd wat een makkelijk en leuk registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo.

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper