De cruciale rol van de key-user in het succes van technologie-implementaties

Inmiddels maken veel organisaties binnen het Sociaal en Publieke domein de overstap naar het gebruik van Hello’s Next Gen. Een makkelijk, sneller en gebruikersvriendelijk registratiesysteem waarin we substantiële veranderingen hebben ingevoerd. Nieuwe functionaliteiten en verbeterde prestaties maar de belangrijkste verandering is dat de software volledig op maat aansluit bij de specifieke behoeften en processen van elke organisatie. Daarin zijn we uniek in Nederland.

Voor degenen die Hello’s nog niet kennen: wij hebben een registratiesysteem voor organisaties in het sociaal en publieke domein. Onze visie is: wij maken registratie en rapportage makkelijker, beter én leuker. Daar kunnen we met Next Gen inmiddels aan toevoegen: … en speciaal voor jouw organisatie!

Bij de implementatie van Next Gen ervaren we eens te meer dat technologieën weliswaar voortdurend evolueren, maar dat de mens de essentiële schakel blijft. De medewerker is  verantwoordelijk voor het invoeren van de noodzakelijke gegevens. Techniek is een middel maar de mens bepaalt het succes van het systeem. Als ontwikkelaar van software erkennen we deze cruciale rol en omarmen we een coachende en ondersteunende aanpak.

Die coachende aanpak realiseren we door het creëren van korte communicatielijnen met onze klanten. We implementeren niet alleen software, we nemen het ook op ons om het team intensief en aansprekend te trainen. Maar er is meer nodig dan alleen onze betrokkenheid. Er is behoefte aan een insider, een key-user, en dat is een functie die vaak onderschat wordt in een organisatie.

De interne key-user speelt een cruciale rol bij de implementatie van een nieuw systeem. Deze medewerker investeert tijd en energie om het systeem optimaal in te richten en begeleidt collega's bij het gebruik ervan. Een goede key-user is niet alleen technisch vaardig, maar ook in staat om enthousiasme te creëren bij andere medewerkers. Ze worden ambassadeurs van de verandering en motiveren anderen om actief bij te dragen aan de gegevensregistratie.

Het belang van gegevensregistratie hebben wij vanzelfsprekend hoog in het vaandel staan. Zonder gegevens hebben we geen registratie, zonder registratie is er geen output en zonder output hebben we een beperkt inzicht in onze werkzaamheden. Kunnen we onvoldoende vertrouwen op onze vorderingen en is er geen eerlijke basis om ons beleid te staven. Het is daarom van cruciaal belang dat medewerkers gemotiveerd zijn om de gegevens correct en tijdig in te voeren. Een goede key-user speelt hierin een onmisbare rol.

Wanneer een organisatie investeert in een nieuw softwarepakket, is het vanzelfsprekend om te denken aan de kosten van het systeem zelf. Maar we willen benadrukken dat het minstens zo belangrijk is om te investeren in de juiste interne projectleider. Deze persoon heeft de tijd en middelen nodig om de nodige kennis en vaardigheden op te bouwen en collega's effectief te begeleiden. Een gemotiveerde en enthousiaste key-user kan het verschil maken. Daarnaast kan de key-user bij nieuwe projecten binnen een half uur het volledige project ontwikkeld hebben inclusief verantwoording dashboards en rollen en rechten. Wie had dat gedacht!

Het begint wat ons betreft met het erkennen dat technologie zonder de juiste menselijke inzet beperkt is. Als softwareleverancier zullen wij ons blijven inzetten om onze klanten te ondersteunen en te coachen. Maar we willen benadrukken dat het succes van een systeem in handen ligt van degenen die het dagelijks gebruiken.

Benieuwd wat een makkelijker, beter en leuker registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo of gewoon een goed gesprek.

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper