Wij spreken deze keer voor de rubriek “In het Zonnetje” onze eigen Monica Blokker.
Hello’s Online bestaat 8 jaar. Een mooi moment om de oprichters, Monica Blokker en Michel Veenstra, eens aan de tand te voelen. Voor degenen die Hello’s nog niet kennen: wij zijn een registratiesysteem voor organisaties in het Sociaal en Publieke Domein. Onze slogan is: Wij maken registratie en rapportage in het sociaal domein makkelijker, beter én leuker! Wat we daarmee bedoelen, en een heleboel andere onderwerpen, komen in bod in ons eerste, verrassende, interview met oprichter Monica Blokker. We stelden haar 3 vragen.
Hello’s online bestaat 8 jaar. Gefeliciteerd! Waarom zijn jullie gestart met het ontwikkelen van een registratiesysteem?
“Ik had nooit gedacht dat ik eigenaar van een registratiesysteem zou worden. 10 Jaar geleden had ik je uitgelachen. We zijn er eigenlijk al in 2014 mee gestart. Ik werkte als ZZP-er in het Sociaal Domein en ik werd ingehuurd voor een heel breed scala aan vraagstukken: van beleidsstukken schrijven, opstarten en coördineren van een samenwerkingsverband tot welzijnscoaches coachen en begeleiden in de langdurige zorg. Ik werkte wel met registratiesystemen, maar die waren enorm uitgebreid, soms niet te volgen. Tegelijkertijd mistte ik de functie waarmee ik verantwoording af kon leggen op een manier dat het management, maar ook een gemeente mee kon kijken. Zo’n systeem was er niet en ik sprak daarover met Michel, die ik al wat langer kende. Hij had daar hele eigen ideeën over, ook omdat hij veel technische kennis heeft. We bleken op veel vlakken een ideale combi en zo zijn we begonnen. Het idee had veel potentieel en na een paar sessies zijn we een kleine denktank gestart met mensen uit het werkveld. Ineens hadden we een designer en ontwikkelaars. En zo werden de eerste schetsen van Hello’s Online gemaakt”.
“Ik was niet zo veel bezig met school. Ik heb veel gesport, veel gevoetbald. Ik heb PABO gedaan terwijl ik al in de langdurige zorg werkte. Daarna nog een opleiding verandermanagement gevolgd. Maar het onderwerp waar ik echt door geraakt werd is dementie. Tijdens mijn werk in de langdurige zorg ben ik veel met deze ziekte in aanraking gekomen. Naast mijn werk als leerkracht in het onderwijs heb ik de laatste jaren, voordat ik met Hello’s begon als zzp-er, een advies- en trainingsbureau gehad in het sociaal domein.
Ik kan goed een helicopterview houden. Ik weet wat er speelt. Het leukste vind ik echter het klantcontact in het maatschappelijk middenveld. We hebben een hele brede klantenkring: brede welzijnsorganisaties, langdurige zorg, bibliotheken, maar ook gemeenten. Ik merk dat ik met iedereen door een deur kan. Een implementatie begeleiden vind ik nog steeds erg leuk om te doen! Het in contact zijn met klanten, en hun gebruikservaring horen is voor ons waardevolle informatie. Ook het aangaan van partnerships geeft mij altijd energie en uitdaging
“Michel en ik hebben allebei in het sociaal domein gewerkt en daardoor horen we vaak terug dat wij fijne gesprekspartners zijn. We kunnende de angel er uit halen en snappen wat een organisatie zoekt. We komen niet over een pakje boter praten. En dat is ook een van de sterke kanten van Hello’s Online. Omdat we het gebruikersplezier vooraan zetten is het anders qua look en feel. Je opent het en hebt niet in de gaten dat je in een registratiesysteem werkt. Maar wat we het belangrijkste vinden is dat een systeem intuïtief werkt. Dat het logisch is. Als dat niet goed is dan verdwalen de gebruikers. We besteden er enorm veel tijd aan omdat we daarmee onze missie waarmaken: registratie makkelijker, beter én leuker maken!"
Benieuwd wat een makkelijk en leuk registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo. En vraag ons gratis whitepaper aan, dan krijg je meteen een handige checklist waaran een goed registrateisysteem moet voldoen.
Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar
hello@hellos.nl