In het zonnetje: onze eigen Monica Blokker

Wij spreken deze keer voor de rubriek “In het Zonnetje” onze eigen Monica Blokker. 

Hello’s Online bestaat 8 jaar. Een mooi moment om de oprichters, Monica Blokker en Michel Veenstra, eens aan de tand te voelen. Voor degenen die Hello’s nog niet kennen: wij zijn een registratiesysteem voor organisaties in het Sociaal en Publieke Domein. Onze slogan is: Wij maken registratie en rapportage in het sociaal domein makkelijker, beter én leuker! Wat we daarmee bedoelen, en een heleboel andere onderwerpen, komen in bod in ons eerste, verrassende, interview met oprichter Monica Blokker. We stelden haar 3 vragen.

Hello’s online bestaat 8 jaar. Gefeliciteerd! Waarom zijn jullie gestart met het ontwikkelen van een registratiesysteem?

“Ik had nooit gedacht dat ik eigenaar van een registratiesysteem zou worden. 10 Jaar geleden had ik je uitgelachen. We zijn er eigenlijk al in 2014 mee gestart. Ik werkte als ZZP-er in het Sociaal Domein en ik werd ingehuurd voor een heel breed scala aan vraagstukken:  van beleidsstukken schrijven, opstarten en coördineren van een samenwerkingsverband tot welzijnscoaches coachen en begeleiden in de langdurige zorg. Ik werkte wel met registratiesystemen, maar die waren enorm uitgebreid, soms niet te volgen. Tegelijkertijd mistte ik de functie waarmee ik verantwoording af kon leggen op een manier dat het management, maar ook een gemeente mee kon kijken. Zo’n systeem was er niet en ik sprak daarover met Michel, die ik al wat langer kende. Hij had daar hele eigen ideeën over, ook omdat hij veel technische kennis heeft. We bleken op veel vlakken een ideale combi en zo zijn we begonnen. Het idee had veel potentieel en na een paar sessies zijn we een kleine denktank gestart met mensen uit het werkveld. Ineens hadden we een designer en ontwikkelaars. En zo werden de eerste schetsen van Hello’s Online gemaakt”.

Wat vind je interessant in het sociaal en publieke domein?

“Ik was niet zo veel bezig met school. Ik heb veel gesport, veel gevoetbald. Ik heb PABO gedaan terwijl ik al in de langdurige zorg werkte. Daarna nog een opleiding verandermanagement gevolgd. Maar het onderwerp waar ik echt door geraakt werd is dementie. Tijdens mijn werk in de langdurige zorg ben ik veel met deze ziekte in aanraking gekomen. Naast mijn werk als leerkracht in het onderwijs heb ik de laatste jaren, voordat ik met Hello’s begon als zzp-er, een advies- en trainingsbureau gehad in het sociaal domein.

Ik kan goed een helicopterview houden. Ik weet wat er speelt. Het leukste vind ik echter het klantcontact in het maatschappelijk middenveld. We hebben een hele brede klantenkring:  brede welzijnsorganisaties, langdurige zorg, bibliotheken, maar ook gemeenten.  Ik merk dat ik met iedereen door een deur kan. Een implementatie begeleiden vind ik nog steeds erg leuk om te doen! Het in contact zijn met klanten, en hun gebruikservaring horen is voor ons waardevolle informatie. Ook het aangaan van partnerships geeft mij altijd energie en uitdaging

Waarom kiezen jullie klanten voor jullie

“Michel en ik hebben allebei in het sociaal domein gewerkt en daardoor horen we vaak terug dat wij fijne gesprekspartners zijn. We kunnende de angel er uit halen en snappen wat een organisatie zoekt. We komen niet over een pakje boter praten. En dat is ook een van de sterke kanten van Hello’s Online. Omdat we het gebruikersplezier vooraan zetten is het anders qua look en feel. Je opent het en hebt niet in de gaten dat je in een registratiesysteem werkt. Maar wat we het belangrijkste vinden is dat een systeem intuïtief werkt. Dat het logisch is. Als dat niet goed is dan verdwalen de gebruikers. We besteden er enorm veel tijd aan omdat we daarmee onze missie waarmaken: registratie makkelijker, beter én leuker maken!"

Benieuwd wat een makkelijk en leuk registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo. En vraag ons gratis whitepaper aan, dan krijg je meteen een handige checklist waaran een goed registrateisysteem moet voldoen.

 

 

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper