Hello's nieuws en actualiteiten

Wij houden je op de hoogte van nieuws rond Hello's, maar geven je ook updates over nieuws uit onze branche. Lees hier over trainingen, events, ons nieuws en inspirerende blogs.

Dinsdag 28 mei Demo Hello's Connect

Op dinsdag 28 mei van 10:00 uur tot 11:00 uur geven wij een online demo over Hello's Connect, de online vacaturebank. Meld je hiervoor aan door een mail te sturen naar: hello@hellos.nl

Seizoen-specifieke uitdagingen

Elk seizoen heeft zijn eigen unieke kenmerken en uitdagingen. De zomermaanden vormen hierop geen uitzondering. Terwijl de zon hoog aan de hemel staat en vrijwel iedereen geniet van de heerlijke temperaturen, brengt de zomer ook specifieke vraagstukken met zich mee voor hulpvragers en degenen die voor hen zorgen.

Ten eerste hebben we te maken met het feit dat mantelzorgers, familieleden, vrienden en hulpverleners gebruik maken van een welverdiende vakantie. Voor hulpvragers kan dit echter een gevoel van eenzaamheid en isolatie met zich meebrengen. Minder contact, of contact met vervangende zorgverleners, kan een gevoel van afzondering veroorzaken en zelfs leiden tot een gebrek aan continuïteit in de zorg.

Daarnaast veroorzaakt het warme weer gezondheidsproblemen, met name bij oudere volwassenen en mensen met specifieke gezondheidsvraagstukken. Mobiliteit kan afnemen en er kunnen klachten ontstaan zoals uitdroging, hitte-uitputting of zelfs een hitteberoerte.

Een andere uitdaging in de zomer is de verminderde toegang tot gezonde voeding. Voedselbanken en andere voedselhulporganisaties hebben te maken met een afname in donaties en vrijwilligers tijdens vakantieperiodes, waardoor het voor sommige mensen moeilijker kan zijn om voldoende voeding te verkrijgen.

Tot slot kan de zomer financiële druk met zich meebrengen. Uitgaven voor vakanties, recreatieve activiteiten en kinderopvang kunnen extra druk leggen op gezinnen, vooral degenen met beperkte financiële middelen.

Hulpverleners, zorgorganisaties en gemeenschappen zijn zich terdege bewust van deze problemen en streven ernaar passende ondersteuning te bieden tijdens de zomermaanden. Maar wij zouden Hello’s niet zijn als wij niet zouden benadrukken hoe belangrijk een goede registratie is.

Met een adequaat registratiesysteem hoeft het wiel niet elk jaar opnieuw te worden uitgevonden. Door te registreren hebben we inzicht in de hulpvragers die jaarlijks last hebben van de zomer. Met een druk op de knop hebben we toegang tot hun ervaringen, verhalen, uitdagingen en oplossingen uit voorgaande jaren.

Bij Hello's hechten we veel belang aan het bijdragen aan oplossingen, vooral als het gaat om terugkerende vraagstukken. We kunnen niet genoeg benadrukken hoe cruciaal een professioneel registratiesysteem is om de hulpverlening en zorg te optimaliseren. Hoewel registratie altijd belangrijk is, komt het echt tot zijn recht in periodes waarin dezelfde problemen zich telkens weer voordoen. Het hebben van een goed georganiseerd registratiesysteem toont dan zijn ware kracht.

Voor degenen die Hello’s nog niet kennen: wij zijn een registratiesysteem voor organisaties in het sociaal en publieke Domein. Onze missie is registratie en rapportage makkelijker, beter én leuker maken! Dat doen wij met veel toewijding, omdat onze klanten een grote bijdrage leveren aan het geluk en welzijn van duizenden mensen in Nederland.

Benieuwd wat een makkelijk en leuk registratiesysteem voor jouw organisatie kan doen? Neem contact met ons op voor een bijzondere kennismakingsdemo.

#sociaaldomein #zomerzorg #registratiesysteem

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Vraag hier onze brochure aan