Wij houden je op de hoogte van nieuws rond Hello's, maar geven je ook updates over nieuws uit onze branche. Lees hier over demo's, events, ons nieuws en inspirerende blogs.
Hier zijn onze komende evenementen, demo's en webinars te vinden.
Op donderdag 12 september van 11:00 uur tot 12:00 uur geven wij een online demo over Hello's Connect, te gebruiken als vacaturebank of buurthulpcentrale. Meld je hiervoor aan door een mail te sturen naar: hello@hellos.nl. Tot dan!
Op dinsdag 24 september van 11:00 uur tot 12:00 uur geven wij een online demo over alle gebruiksgemakken van Hello's Online. Meld je hiervoor aan door een mail te sturen naar: hello@hellos.nl. Tot dan!
Op donderdag 10 oktober 2024 zal Hello's relatiemiddag plaatsvinden. Het thema deze middag is: Van verhaal naar resultaat. Het belooft een inspirerende middag te worden met Wouter Hart als hoofdspreker. Meer lezen en aanmelden kan hier. Er is beperkt plaats beschikbaar, dus wacht niet te lang.
Onlangs vroegen we in een LinkedIn-poll welke functionaliteit het belangrijkste is in een registratiesysteem. Maar liefst 87% koos voor ‘gebruiksvriendelijkheid’. Bij Hello’s staat het hoog op de agenda. Iedere structurele verandering of nieuwe update wordt door ons extra getest op gebruiksvriendelijkheid.
Ingewikkelde systemen
Bij Hello’s vinden we dat registeren leuk en makkelijk moet zijn, maar een systeem moet tegelijkertijd ook voldoen aan een aantal eisen. Potentiële klanten stellen ons altijd snel de vraag of ons systeem gebruiksvriendelijk is. Ze werken tot dan toe vaak in systemen met ingewikkelde registratietaken die de werkdruk verhogen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Design
Een belangrijk onderdeel van gebruiksvriendelijkheid is het design van een systeem. Dit moet modern en up-to-date zijn. Maar het moet tegelijkertijd ook herkenbaar en begrijpelijk zijn voor alle leeftijdscategorieën die het systeem gebruiken.
Voor iedereen
Een registratiesysteem moet op alle niveaus van gebruikers functioneren. Van vrijwilliger tot intern beheerder. Controleer het gebruikersgemak voor iedere rol en evalueer tegen welke (eventuele) problemen een specifieke gebruiker aanloopt bij het gebruik van het systeem.
Bespaar tijd
Gebruikers willen intuïtief kunnen werken met een registratiesysteem. Daarom is de opbouw ervan erg belangrijk. Als deze namelijk verwarrend of onnodig gecompliceerd is, kost dit extra tijd. Tijd die er vaak niet is! Een registratiesysteem moet vóór je werken en niet tegen je.
Functioneel
Verder moet je als organisatie een systeem naar eigen wens, behoefte en functionaliteit kunnen inrichten. Binnen Hello’s Online kan een interne beheerder daarom ook, zonder hulp van onze kant, snel zelf grote en kleine aanpassingen doorvoeren. Dat bespaart je tijd én kosten!
Stel je de dus de volgende 6 vragen als je een registratiesysteem test op gebruiksvriendelijkheid:
1. Is het design aantrekkelijk en functioneel?
2. Functioneert het systeem voor alle rollen en gebruikers?
3. Werkt het systeem intuïtief?
4. Is het tijdbesparend?
5. Heeft het alle functionaliteit die de organisatie zoekt?
6. Kan de organisatie zelf makkelijk het systeem aanpassen?