Hoe gebruiksvriendelijk is jouw registratiesysteem?

Onlangs vroegen we in een LinkedIn-poll welke functionaliteit het belangrijkste is in een registratiesysteem. Maar liefst 87% koos voor ‘gebruiksvriendelijkheid’. Bij Hello’s staat het hoog op de agenda. Iedere structurele verandering of nieuwe update wordt door ons extra getest op gebruiksvriendelijkheid.

Ingewikkelde systemen
Bij Hello’s vinden we dat registeren leuk en makkelijk moet zijn, maar een systeem moet tegelijkertijd ook voldoen aan een aantal eisen. Potentiële klanten stellen ons altijd snel de vraag of ons systeem gebruiksvriendelijk is. Ze werken tot dan toe vaak in systemen met ingewikkelde registratietaken die de werkdruk verhogen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Design         
Een belangrijk onderdeel van gebruiksvriendelijkheid is het design van een systeem. Dit moet modern en up-to-date zijn. Maar het moet tegelijkertijd ook herkenbaar en begrijpelijk zijn voor alle leeftijdscategorieën die het systeem gebruiken.

Voor iedereen
Een registratiesysteem moet op alle niveaus van gebruikers functioneren. Van vrijwilliger tot intern beheerder. Controleer het gebruikersgemak voor iedere rol en evalueer tegen welke (eventuele) problemen een specifieke gebruiker aanloopt bij het gebruik van het systeem.

Bespaar tijd
Gebruikers willen intuïtief kunnen werken met een registratiesysteem. Daarom is de opbouw ervan erg belangrijk. Als deze namelijk verwarrend of onnodig gecompliceerd is, kost dit extra tijd. Tijd die er vaak niet is! Een registratiesysteem moet vóór je werken en niet tegen je.

Functioneel
Verder moet je als organisatie een systeem naar eigen wens, behoefte en functionaliteit kunnen inrichten. Binnen Hello’s Online kan een interne beheerder daarom ook, zonder hulp van onze kant, snel zelf grote en kleine aanpassingen doorvoeren. Dat bespaart je tijd én kosten!

Stel je de dus de volgende 6 vragen als je een registratiesysteem test op gebruiksvriendelijkheid:

1. Is het design aantrekkelijk en functioneel?
2. Functioneert het systeem voor alle rollen en gebruikers?
3. Werkt het systeem intuïtief?
4. Is het tijdbesparend?
5. Heeft het alle functionaliteit die de organisatie zoekt?
6. Kan de organisatie zelf makkelijk het systeem aanpassen?

 

lees hier alle ervaringen Bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers
  • Hello’s is een laagdrempelige organisatie, doe maar gewoon, dat is het motto!
    Sintineke
    Management assistent
  • In één opslag de belangrijkste informatie zien die ik nodig heb!
    Friso
    Manager Welzijn
  • Nooit gedacht dat het inrichten en bijhouden van een vacaturebank zo vanzelf zou gaan
    Hannie
    Vrijwilligersmakelaar
  • Een registratiesysteem zoals het bedoeld is: ondersteunend aan de werkzaamheden
    Leroy
    Teammanager
  • Het is prettig dat Hello's ons werkveld kent, dat schakelt makkelijk
    Else
    Directeur
  • Na lang zoeken een oplossing gevonden met deze vacaturebank voor maatschappelijke stages!
    Marieke
    MAS coördinator
  • Hello's stimuleert het contact tussen mensen, medewerkers en buurtbewoners.
    Wouter
    Directeur & bestuurder
  • Drie systemen in één; dat is toch ideaal
    Paula
    Vrijwilligercoördinator bibliotheek
  • Matchen was nog nooit zo leuk en makkelijk!
    Karin
    Sociaal werker
  • Wie had ooit gedacht dat ik registeren leuk zou vinden!
    Gerda
    Mantelzorgconsulent
  • Verslaafd aan Hello's Online, matchen gaat met zoveel gemak
    Nicolet
    Sociaal werker

Contactformulier

Heb je een vraag, ben je benieuwd naar de mogelijkheden of wil je direct een afspraak inplannen? Laat dan hieronder een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Wil je direct meer informatie?

Neem dan contact met Helene op via 023-2052 452 of e-mail naar

hello@hellos.nl

Contact

Hello’s Online is een online flexibel, eigentijds registratiesysteem dat te gebruiken is voor individuele registraties, collectieve activiteiten, vrijwilligerswerk en managementinformatie. 

hello@hellos.nl 023 2052 452

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Hello's en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 

Download hier de Whitepaper