Hello's actueel

Een goed begin is het halve werk

De titel moet menig persoon bekend voorkomen, een aloude waarheid die nog altijd actueel is. Deze zin heb ik vroeger vaak van mijn vader moeten horen en fladdert regelmatig in mijn hoofd wanneer er binnen Hello’s een start gemaakt wordt met iets nieuws.

 

Implementaties
Zo is bij implementaties van Hello’s Online een goede start ook van belang. Naast getrainde interne projectleiders is het van belang na het geven van training aan medewerkers en/of vrijwilligers  om voortvarend van start te gaan. In veel gevallen, binnen welzijns- of vrijwilligersorganisaties, is het zo dat de interne projectleider nog andere taken heeft, iets dat niet meer dan logisch is. De tijd ontbreekt om de interne schakel en vraagbaak te kunnen zijn, die men vaak wel van tevoren voor ogen had.

Inmiddels kunnen wij uit ervaring zeggen dat het regelmatig werken met een nieuw systeem, zeker in de eerste maanden, van cruciaal belang is. Training zit nog vers in het geheugen, draagvlak is (veelal) aanwezig en het enthousiasme van medewerkers werkt stimulerend en motiverend.

 

Samen
Wij snappen dat er meer is dan Hello’s Online na een implementatie. Organisaties zijn vaak volop in beweging en medewerkers hebben meer aan hun hoofd dan registeren, zo ook de interne projectleider(s).  We hebben gemerkt en ondervonden dat extra ondersteuning van Hello’s, met name in de eerste 6-8 weken, als prettig wordt ervaren.

Vanuit Hello’s wordt een medeweker voor een periode van 6 tot 8 weken gedetacheerd bij de organisatie. Deze persoon is een extra vraagbaak voor de interne projectleiders, maar kan ook wanneer nodig (extra) training verzorgen, uitleg geven in de vorm van filmpjes of heeft een één op één afspraak met een medewerker. Uiteraard wordt dit afgestemd met de wens van de organisatie.

 

Resultaat
Wij leren de klant op deze manier goed kennen en de klant ons. Zo ontstaat er een vertrouwensband. Het resultaat is hiermee meer dan sec een registratiesysteem opleveren. Alle praktische ervaringen delen we met de klant en de klant met ons. Zo investeren we in een duurzame relatie.

 

Benieuwd wat Hello’s voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag dan een vrijblijvende demo aan. Wij laten je graag de mogelijkheden zien!

Ook interessant

In 2025 groeide Hello’s Online verder in ontwikkeling en professionalisering. Met hercertificeringen voor ISO 27001 en NEN 7510, een nieuw kantoor, een vernieuwde website, nieuwe collega’s en belangrijke productverbeteringen bouwen...
Welzijn Rivierstroom, een kleine en platte welzijnsorganisatie actief in drie gemeenten, werkt sinds enkele maanden met Hello’s Online. In dit interview vertelt directeur-bestuurder Sandra van Rijkom waarom zij kozen voor...
In zorg en welzijn wordt veel gesproken over ondersteuning voor mantelzorgers, maar zelden over wat zij echt missen: momenten waarop de verantwoordelijkheid even van hun schouders valt. Niet de zorg...
Demo-omgeving voor jou?

14 dagen gratis toegang tot onze testomgeving. Ervaar het verschil.